Gårdagen

Jag fick så sjukt i min visdomstand (samma som bråkade på hösten) så jag ringde till tandläkaren, en timme senare fick jag läkartid. Så nu är jag på antibiotika kur och ska få en remiss till borttagning, iiik. 
Nåja från en sak till en annan så lagade jag svingod mat igår!!
Lagade här för en tid sen kinesisk inspirerad lo mein och nu lagade jag nästan en likadan bara att med ris och nötkött. 
(null)
Börja med att hacka upp en lök och 4-5 (småa) morötter. 
(null)
Stek upp nötstrimlor och tillsätt sedan morötterna och löken. Krydda med salt och peppar. 
Koka lite ris och låt koka ca halva tiden av kokningstiden. 
Tillsätt ca 2 dl vatten i köttblandningen och sojasås och oistersås och chilipulver. 
Lägg i broccoli (jag använde mig av fryst) och koka tills dom är halv färdiga.
När riset har kokat halva tiden så häller du allt vatten bort och lägger riset i köttblandningen.  Lägg lock på och låt sjuda på låg värme i ca 10-15 minuter. 
Nu borde riset och broccolin vara färdiga och köttet vara mört. 
Bon apetit!
(null)