Läkarens order (tandläkar besök - läs ej om du är känslig)

Enligt läkaren så får jag endast ligga i soffan/sängen och äta glass idag. Kom hem för en stund sedan från tandläkaren. Jag var och drog ut min visdomstand. Det var garanterat något av det värsta jag varit med om. För det första har jag obehag för besök hos tandläkaren. Förra gången jag var och fick min visdomstand utdragen så gick det hur smidigt som helst, det tog mindre än 10minuter från att jag kom in i rummet tills jag steg ut och var färdig. Men den här gången var det annat.. fick 3bedövningar (så halva mitt ansikte är helt "dött" fortfarande), dom rev och slet och hackade och borrade och drog. Höll på att svimma där ett tag.. dessutom hade jag en "opererings filt" på mig som endast hade en liten öppning vid munnen.  Det var så obehagligt och jag bara kände tryck i huvudet när dom drog, och det värsta var ljudet. När man hör hur en tand spricker och hur man hackar i den. Nej fy.. hoppas jag inte orsakar någon sorts trauma för någon som läser det här. Sist men inte minst fick jag några stygn. Och det hela tog närmare 30minuter..
Nu ligger jag i soffan med en ispåse mot kinden för att dämpa svullnaden. Läkaren sa att det inte alls är ovanligt att få ett stort blåmärke på kinden , så nu håller jag tummarna för att hoppas på att klara mig utan ett blåmärke..
(null)

Tänkte åka hem till Hangö idag eftersom jag är sjukledig idag och imorgon. Men får se hur det blir bara bedövningen släpper och värken börjar komma.. 
Den här veckan har jag igen en gång ätit super god mat på jobbet. 
(null)
Stekta strömmingsbiffar med gräslökspotatismos och gubbröra.
(null)
Stekt gös med stekt potatis och grönsaker.
Alltså så himla gott! Jag rekommenderar verkligen att ni kommer förbi Saluhallen och Herkkunuotta och smaka på alla delikatesser om ni befinner er i Åbo. 😊

Igår var mamma på besök, vi for ut och äta och sen gick vi omkring lite innan vi skulle efter Fredrik från båten(jobbet). Så mysigt! 
Nu ska jag packa lite och sen kolla hur det känns med munnen och om jag orkar traska iväg till tågstationen.

Hejsvejs!💕