Kräftstjärtspasta

Var på jobb idag. Dock kollade jag inte vad det var för grader där ute innan jag stack iväg. Ångrade mig direkt när jag kom ut att jag hade dragit på mig min vinterjacka och den tjockaste halsduken jag äger, haha. 

(null)

Körde lillebror till jobbet.
(null)

Lagade för en stund sedan en pasta (för en person) med kräftstjärtar, flammad lax och körsbärstomater. 
Du behöver:
  • Kokt pasta (för en person)
  • Räkstjärtar
  • Flammad lax
  • Körsbärstomater (jag hade 4st)
  • Ca 1/2 dl vittvin
  • 1msk creme fraiche
  • Citronsaft 
  • Peppar
  • Salt
  • Chiliflakes
Lägg lite olja i en stekpanna och häll i pastan, kräftorna, laxen och tomaterna. Stek det en stund, sen häller du i vittvinet, kryddorna och creme fraichen. Låt puttra på i några minuter. 
Färdigt!
(null)
(null)

Det här var en av dom godaste pastorna jag lagat. Rekommenderar att ni prövar!👍

Nu ska jag äta min pasta och sen hoppa i duschen innan jag går och lägger mig.

Hejsvejs!💕