Trattkantarell soppa

Igår packade jag ner lite frysta trattisar i resväskan när jag åkte tillbaka till Åbo. Blev så sugen på att laga trattkantarell soppa. Så igår ställde jag mig i köket och kockade ihop en super mumsig soppa. Receptet jag använde mig har jag någongång fått av momi. Det är superenkelt och supergott!
Du behöver: 
Trattisar
Bacon
Lök
Koskenlaskija ost

Skär up löken och baconet och stek i en panna eller kastrull. (Mina svampar var färdigt förvällda så tinade endast upp dem) häll i svamparna och rör om. Tillsätt ca 1liter vatten (beroende på hur mycket spad du vill ha, själv älskar jag spadet!!) lite salt och peppar och låt koka upp. 
(null)

Idag traskade jag iväg till skolan trots att jag kände mig sjuk.. ikväll har vi "team kväll" med vår klass men tror att jag skippar det så jag får vila och friskna till. 
(null)

Var även och handla en sväng. Skulle köpa näsdukar men tror ni att jag kom ihåg det, nej... fick ett meddelande att mitt paket har kommit som jag beställt så traskade iväg igen till Wiklunds och tänkte att jag tillika skulle köpa näsdukar nu den här gången, men nej. Kom inte ihåg det nu heller, haha. 
Beställde lite ansiktsputs, ansiktsmask, hårmask, leave-in hårbalsam spray, ansikts serum, smink primer, smink palett (min gamla trillade i golvet) och lite annat. 
(null)

Ajjoo, fick även ett av tre skolarbeten gjorda. Tog lite över en timme och orkar inte koncentrera mig på en massa siffror och långa texter. Så nu tänker jag sätta mig bekvämt i soffan och lägga på en serie.
(null)

(null)


Hejsvejs!💕