Tsicken och the bodyshop

Har hela dagen (egentligen hela veckan) haft kvalitetstid med J. Vi körde som sagt till Mylly för att hitta nya skor åt honom. Vi gick in och ut i varendaste en butik där det fanns skor (seriöst varendaste en butik!!!). Men nej, det fanns inte sådana han ville ha.
Vi åt lunch på tsicken. Det var riktigt god mat. Tog en asiatisk kycklingrätt med grillad kycklingfilé, någon sorts pommes/klyft potatis, och goda marienrade gurkor.
(null)

Köpte endast en sak åt mig. Har faktist inte köpt nytt smink på år och dar känns det som. Nu håller min nuvarande sminkkräm på att ta slut och jag skulle inte vilja lägga ner stora summor på pengar på en helt ny sminkkräm när någon har varit så duktig och uppfunnit ljusande droppar. Jag brukar ha en tendens att köpa sminkkrämer på sommaren då jag är lite brunare än vanligt, och dom kan jag ju inte lägga i mitt ansikte nu när jag blek och färglös som bara den(har en stor låda fylld med allt för mörka sminkkrämer). Så nu tänkte jag pröva ljusande droppar från the body shop, har hört att dom ska fungera väldigt bra, och överallt har jag endast hört beröm och rekommendationer om dem. Idag tänker jag inte pröva dom men imorgon ska jag ta och ge dom en chans för att visa vad dom går för. 
(null)

För er som inte vet vad dom här ljusande dropparna gör så är det följande:
Du ska blanda din sminkkräm och någon/några droppar. Blanda ihop och experimentera med dropparna tills du får den färg du vill ha (enligt anvisningarna får man inte blanda i flaskan utan antingen på handen eller på en tom och ren yta). Målet är att ändra färgen på sminkkräm så att den ska matcha din egen hudton. (Det finns även mörkande drops att köpa ifall man köpt för ljus sminkkräm.)
Försäljaren i the body shop sa att man även kan använda dropsen för highlightning. Om man inte är ute efter det där skimriga lystret av en vanlig highlighter så rekommenderade försäljaren att pröva dropparna istället. 
Kan inte vänta att få testa det här! Återkommer med resultatet!

Jo och förrästen trevilgt veckoslut åt er alla!

Hejsvejs!💕