en perfekt dag med perfekt sällskap

Idag kom fammo och fafa efter mig kl11. Vi körde iväg till Kasnäs för att äta lunch. Det var super gott!
 
Efter lunchen åkte vi på sightseen på Kimitoön.
 
Jag blir så varm och lugn i själen när jag är ute på "landet" och nära havet. Jag tycker att omgivningen är så vacker och det har en lugnande effekt i mig.
 
Efter det körde vi till Söderlångvik gård. Det är en väldigt vacker plats, hade aldrig varit där tidigare men vill absolut besöka det stället pånytt. Dom har äppelodling och serverar lunch och har ett supermysigt café - Café Vivan och även en liten butik med egenlagade safter, syltar, äpplen, smycken och annat fint. Huvudbyggnaden på Söderlångvik har sedan år1965 fungerat som konst- och personhistoriskt museum. Amos Anderson har bott där och vad jag förstod av vad fammo och nappe sa så var han väldigt känd inom svenskfinland på sin tid. Men den här gången besökte vi inte muséet utan vi var på kaffe och kaka och kollade igenom deras lilla shop.
Fina fammo!💕
 
 
Jag tog en skogsbärs cheesecake som var himmelsk! (jag älskar cheesecake)
fammo åt en äppeltoffee kaka
nappe åt en tripple-choklad-cheesecake
 
Rekommenderar alla att besöka det här stället om dom befinner sig på Kimitoön, det är supermysigt!
Jag hade en väldigt kul och trevlig dag idag. Det bästa var att få spendera lite kvalitétstid med mina farföräldrar. Hoppas vi gör en sån här dagsutfärd pånytt här något tag.
Efter kakan och cappuccinon körde vi via en mysig liten bybutik och sen ännu lite sightseen i Kärra.
Sen fick jag köra hem med deras sprillans nya bil!
En väldigt lyckad semesterdag var det!
 
Hejsvejs!💕