mat

Vaniljgröt med mandel och blåbär

Vaknade idag utan väckarklocka, tror inte att jag en endaste en gång gjort det under hela sommaren. Kände för att jag måste få vila ut ordentligt en natt och det gjorde jag verkligen också med 11h nattsömn.
Idag testade jag ett nytt grötrecept, det blev ganska smarrigt så tänkte dela med mig av det ifall någon annan där ute vill pröva sig på det.
Du behöver:
  • 1dl havreflingor
  • 1dl mandelmjölk
  • 1dl vatten
  • 1skopa proteinpulver av valfri smak (använde mig av vanilj)
  • Något att toppa gröten med
Häll upp flingorna i en kastrull och tillsätt vattnet och mjölken. Koka enligt anvisningarna på flingburken. Tillsätt proteinpulvret när gröten nästan är färdig och blanda om. 
Häll upp på ett fat och toppa med bär, nötter, solrosfrön - ja vad som helst.
Bon Apetit!
Jag använde mig av frysta blåbär och mandlar.
 
enkla recept - gröt - morgongröt