En ledig dag?

Idag hade jag sovmorgon och vaknade lite över kl9. Gick raka vägen till butiken för att storhandla och när jag kom hem lagade jag (världens godaste, för tillfället) frukost.
(null)

Naturell yoghurt med färska blåbär, wahlnötter, hasselnötter, cashewnötter och mandlar.

Fast jag hade ledig dag idag så har jag gjort mera skolgrejjer än någonsin tidigare känns det som, haha. Madde och Matte kom hit vid lunchtid och vi satte genast ner oss och började jobba. 4timmar senare hade vi påbörjat två grupparbeten. 
Jag lagade mat - couscoussallad med gös. 
(null)

Couscous sallad recept 
Du behöver
  • Couscous
  • Körsbärstomater
  • Saltgurka
  • Rödlök
  • Fetaost
  • Kryddor
  • Lime
  • Olivolja
Tillaga couscousen enligt anvisningarna på förpackningen. Skär under tiden upp tomaterna, saltgurkan och rödlöken. Blanda sedan ihop allting i en skål och tillsätt olivolja, en halv pressad lime, örtsalt och svartpeppar och blanda om. 
Voilá
Hittade lite trumpetssvamps-panerade gösfileér i frysen som jag köpt från jobbet. Ush vad gott det blev!😍

Efter det satt jag mig framför datorn igen en gång och började laga på lite andra skoluppgifter. Där imellan hann lillebror Fredde komma på besök och jag körde honom på jobb till båten (och fick hans bil, yey). Nu tänker jag stänga datorn för idag och dricka en stor kopp te. 
(null)


Hejsvejs!💕