Dags för ett pasta recept

Lagade en räk-vitlöks-pasta till lunch idag. Den blev så himla god så jag igen en gång bara måste dela med mig hur jag gjorde. 

(null)

Du behöver:
  • Spaghetti (eller annan pasta du vill ha)
  • 2vitlöks klyftor
  • Räkor (jag hade hela som jag skalade)
  • Olivolja
  • Salt
  • Peppar
  • Chili (jag hade inte hemma så jag använde mig av chilipulver)
  • 1/2pressad lime
Medan pastan kokar så skär du upp vitlökarna i småsmå bitar, sedan blandar du ihop alla kryddor med räkorna och vitlöken. När pastan är färdig så häller du ca1dl av pastaspadet ner i blandningen och sen lägger du till pastan. 
Skulle ha passat hur bra som helst med lite riven parmesan på men hade tyvärr inte hemma.
Så enkelt och svingott!
(null)

Till pastan hade jag en laxfilee som jag tillredde i ugnen. Mums!

Ännu för att tillägga, jag lagar och hittar på mina egna maträtter. Borde kanske laga en egen kokbok för snabba, enkla och supergoda recept, haha.