Homemade Lo Mein

Kan hända att jag tidigare har skrivit ett recept åt er här på en Asiatisk wok (Lo Mein). Idag kände jag att jag var sugen på någon lite mera spicy food eftersom det är så kallt där ute. 
Du behöver:
  • 2 stora morötter
  • 1 grön paprika
  • 2vitlöksklyftor
  • 4 medelstora bruna champinjoner
  • 200-300g gröna bönor
  • 500g gris inrefilé
  • Sojasås
  • Oystersås
  • Salt, peppar
  • Chili
  • Äggnudlar
Börja med att skära upp köttet i små bitar (ca 2cm x 2cm), tillsätt lite olja i en wokpanna och bryn köttet. Skär upp paprikan och morötterna i smala strimlor/skivor. Hacka två vitlöksklyftor (har du vitlökspress så rekommenderar jag att använda den). Lägg till morötterna, paprikan och vitlöken och blanda om. Häll i soja sås och oystersåsen och blanda om och låt puttra i pannan. Under tiden skär du upp dina svampar och sköljer av bönorna. Tillred nudlarna enligt anvisningen på förpackningen. Häll i svamparna och bönorna och kryddorna. Blanda om och smaka av med soja- och oystersås. Till sist häller du i nudlarna och blandar om. Vid det här laget brukar jag stänga av plattan och lägga ett lock på och låta maten stå under lock på den avstängda plattan i ca 10minuter. 
Färdigt!

(null)

ajjoo jag lade även i lite sambal oelek för att få den lite extra stark. 👍
Det är super enkelt att laga, det enda som tar tid är att skära upp allting. Rekommenderar att pröva det här receptet om ni är sugna på en god wok.