mat

Pajrecept

Pajen blev så himla god så jag bara måste dela med mig av det här superenkla receptet.
Lägg ugnen på 180rader.
Du behöver
till botten:
  • 4dl mjöl
  • 125g smör/margarin
  • 1tsk salt
  • ½dl vatten
Blanda ihop allting och lägg i en pajform. Lägg in pajformen i kylskåpet och vänta medan du gör följande 👇
till fyllning:
  • 300-400g skinkstrimlor (jag använde mig av en skinkbit som jag skar upp i passliga mindre bitar)
  • 1 hackad lök
  • spenat (hade en 90g påse)
  • fetaost enligt smak och tycke
Blanda ihop allting i skål och tillsätt lite paprikapulver, oregano, salt och peppar. Ta ut pajformen från kylskåpet och häll fyllningen ovanpå.
Blanda ihop 3ägg och 2dl matlagningsgrädde. Häll sedan blandningen över pajfyllningen så att blandningen kommer överallt.
Lägg pajen in i ugnen och låt stå i 30-40minuter. 
 
 Så himla gott!
Det jag skulle ha kunna göra annorlunda var att jag skulle ha blandat spenaten ordentligt under äggblandningen. Nu hade hälften av spenaten blivit ovanpå pajen och därmed bränt sig aningen. Men supergott var det för det.