idag har jag...

Dagen började med morgonkaffe med sällskap av lillebror och co. Därefter blev det en timme skola och sedan till Madde på lunch och kaffe (El var också med). Efter det for vi ut och gå, jag, Madde, El, Eve och Melissa. Det blev ingen långis men bättre än ingenting. När jag kom hem ställde jag mig i köket och började laga mat (och diskade på sidan om). Blev en väldigt god och enkel wok.
 
 
Invigde min nya reflexväst.
→ Kom ihåg att använda reflex när det är mörkt ute!
 
 
RECEPT
500g kyckling
Broccoli
Äggnudlar
 
Koka upp broccolin och nudlarna(kokade nudlarna någon minut kortare för att dom inte skulle bli allt för mjuka), och stek upp kycklingen. Krydda kycklingen med sojasås, peppar, siracha(eller annan starksås om du vill ha det aningen spicy), ingefära och lite salt. Häll allting i en wokpanna eller stekpanna och blanda om och låt sjuda i några minuter på svag värme. VOILÁ
Smaksätt med "sötsur chilisås0 efteråt om du vill."
 
Hejsvejs!♥