Otur

Hur kan man ha sådan otur som jag har. Har alltid varit klumpig och nu hände det igen. Hade tagit bort skyddskorna på jobbet för att jag hade skavsår på hälarna. En stund efter att jag lagt på mina vanliga skor så föll en stor och tung trä pall (lava) på min vänstra stortå. 

Igår var den nästan lika svullen som en tennisboll. Idag har svullnaden lagt sig (lite), och den är mera blå-gul-lila. Tar så sjukt och går som en halt höna, haha. 

Bilden är tagen tidigare, nu är det mycket mörkare blåmärke.. 

misstänker att det kan vara en spricka i tån, tänkte imorgon kanske fara och röntga foten om den fortfarande är sjuk.

nåja från en sak till en annan så åt jag en väldigt god kalkon sallad igår.

Skar kalkon fileér i små bitar och kryddade och lade in i ugnen. Super enkelt och super gott.👍