Inlägg baserat på bilder

Tänkte att jag gör ett inlägg av bilder eftersom jag inte orkar skriva vad jag har gjort under dom senaste dagarna/veckorna. :)
 
Lagade en "smet" som innehöll, creme fraishe, naturell "mjukost", kallrökt lax, rödlök, kaviar som jag blandade ihop. Lagade allt på en rågknapp och lite kaviar på, mumsfilibabba!!
 
Någon dag senare fick jag magsjuka.. Var sjukledig från jobbet och mådde dåligt ännu på julafton..
Den 24.12 var det exakt ett år sedan jag kom kom hem från min resa till New York. Det är påriktigt världens härligaste stad, skulle så gärna villa fara dit pånytt.. Måste bara få skolan klar och jobba in lite pengar så är det bara att packa väskan och åka iväg.
 
Pappa skulle vara julgubbe på mammas jobb, haha.
Firade julen hemma hos oss med pappa och Jesse. Lillebror är på praktik på en båt och mamma var på jobb.
 
 
 
Älskar julmaten som vi har hemma. Vi brukar bara äta fiskar på julen, sen den 25 eller 26 brukar vi alltid fara till mommo och mofa och fira julen så då brukar vi äta alla skinkor och lådor och sånt.
Efterrätt kex&ostar. mums
den 25.12 for vi ut med kompisarna
Beställde en mojito i Origo men bartendern visste knappast skillnaden mella farinsocker och kanel&socker blandning.. Smakade jätte illa!!!
den 26 for vi till mommo och mofa och firade jul. Min moster, kusin och gudson var också där. 
 
 
 
Varje år när vi har ätit och öppna paketen så brukar vi spela bingo. Vi brukar alltid ha små vinster så blir det roligare t.ex. skraplotter och chokladstångar och annat roligt.
Några dagar före nyår for jag och shoppa med mamma och pappa. Det var jätte stor REA så jag hittade väldigt mycket. Räknade ihop att om jag skulle ha köpt alla kläder och saker till normal pris så skulle det ha blivit över 350€.. Men jag köpte allt för ca 80€ inte så dåligt ;) shoppade bl.a. jeans, 2 festtoppar/t-shirt, en ordentlig bh, vinterskor, halsduk, 2 tröjor, leggings, sockor, accesoarer, kjol. Så inte illa med tanke på att det bara blev ca 80€ och kosta.
Sen måste vi ju fara till RAX och äta. Det är egentligen inte så gott att äta där.. Enda är att man äter så mycket så man blir mätt.
 
Sen var det nyår. Vi samlades några kompisar hos Säde (nästan min granne, hehe. Bor ju själv i ett höghus men måste bara gå bakom höghuset och klättra ner för ett lågt berg så är jag där:)). 
Drack rosévin för första gången.
 
Mitt motto för kvällen var safety comes first!! Alltså jag hade skyddsglasögonen på mig hela kvällen då vi for ut och skjuta raketer och smällare(även fast alla kompisar skrattade och mobbade mig för det).
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Tog alla raketbilder med min telefon så därför är dom inte så bra.
Kom hem först nångång efter kl4 den natten. Tycker att det inte var något speciellt nyår alls.. Är ganska besviken på det.. Dessutom var det drama hit och dit. Ärligt talat var det sämsta nyåret hittils men endå kul att få spendera det med mina vänner. Nästa år hoppas jag på att få vara med min pojkvän på nyåret. Har dom senaste 3 åren spenaderat nyåret på skillda platser. Han har varit i Helsingfors med sina vänner och jag har varit i hangö... Men jo nu har vi ett år på oss att planera nästa nyår :)
 
Den 1.1.2014 for jag hem till mamma och pappa på middag. Där bjöds det på Coeur De Fillet med vitlökspotatis och rödvin. Super gott!!!
 
Till efterrätt blev det kaffe, korintkaka och "chokladsprit" :D en liten 3-4 cm hög chokladflaska, man äter upp korken och dricker innehållet och äter upp resten av flaskan. haha
Annors har jag bara jobbat hela tiden.. Igår när jag kom hem från jobbet så hade Jesse lagat mat åt mig. Potatismos och  "nauravia nakkeja", grynost, potatissallad gott nog :) Lite vardagslyx så här emellanåt.
 
Idag är jag sjukledig från jobbet, har flunssa och feber. Antagligen är jag sjukledig imorgon också så det blir inget jobb.. Kommer säkert att hållas hemma hela veckoslutet eftersom jag inte vill visa mej ute bland folk då jag är sjukledig. Nåja nu ska jag kolla på TV, CIAO